Friday, January 6, 2012

Isu DSAI & Imam Mahdi.

Pertama, saya menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang kononnya saya menamakan DSAI sebagai Imam Mahdi. Saya hanya membincangkan potensi DSAI untuk menyatukan Dunia Arab yang mana penyatuan itu adalah syarat penting dlm pembebasan Al-Aqsa.

Kedua, Potensi DSAI dapat dilihat dari banyak sudut:

1) Dunia Arab menerima beliau sebagai Tokoh Pemimpin Islam yang dihormati. DSAI kini adalah penasihat kepada beberapa buah Negara Arab selain menjadi sahabai baik kepada Syekh Dr Yusuf al-Qardawi (Penasihat Mesir) dan Syekh Abdul Rashid Ghannusi (Pemimpin Tunis).

2) DSAI juga diterima oleh Dunia Islam bukan Arab selain menjada sahabat baik kepada Erdogan (Pemimpin Turki) serta beberapa Pemimpin lain.

3) DSAI juga dihormati oleh Dunia Barat. Selain beliau adalah Professor Pelawat d George Town University, Washington, DSAI sering menyuarakan pendapat di pentas barat dan pendiriannya dalam banyak isu (agama, politik, ekonomi dan kemanusiaan) amat dihormati.

4) DSAI juga dihormati oleh Dunia Timur. Pendirian beliau dalam banyak isu juga sering mendapat tempat.

5) DSAI juga adalah pelopor kebangkitan Islam di Malaysia melalui wadah ABIM sejak awal 70an.

6) DSAI adalah seorang pejuang kemanusiaan yang konsisten sejak awal mudanya bila disumbat dalam ISA kerana memimpin kebangkitan Mahasiswa dalam Isu Kemiskinan di Baling.

Ketiga, saya juga menafikan tuduhan yang kononnya saya "memuja" DSAI secara keterlaluan. Saya hanya sekadar menyatakan pendapat saya tentang potensi yg ada pada beliau. Sekiranya ada pemimpin atau tokoh lain yang lebih berpotensi, SILA tampilkan...

Keempat, saya tidak pernah menyebut nama Imam Mahdi dalam mana2 ceramah saya. Adapun Hadis "Kebangkitan Islam dari Timur", ianya saya sebut hanya untuk menyatakan bahawa tidak mustahil (harus) ada orang dari belah Timur ini yang akan bangkit menyatukan ummat, dan pada masa ini yang paling berpotensi adalah DSAI.

Sekian dan Salam hormat!

6 comments:

Anonymous said...

Gua percaya sangat dengan saudara. Gua percaya saudara ada check-in dengan bini orang di Swiss Garden Hotel di pantai Balok, Kuantan, Pahang pada 25 Februari 2012. Saudara sangat hebat menyamar disebalik jubah dan kopiah.

Saudara nak pusing apa lagi, pukul 3 pagi takkan bini orang boleh tahu saudara ada kat hotel 2. Betina 2 tak dak tempat lain nak pergi mengadu selain saudara ke jika benar ada family problem?

Cakap terus terang je la. Tak baik berselindung di sebalik Islam, padahal perbuatan terkutuk yang dicari. Dosa besar. Neraka Jahannam tempatnya.

Bertobatlah saudara.

Gua harap saudara tidak menapis comment ini.

Anonymous said...

ala....dr konon...konon nak selamat keluarga orang...ni bini orang sumbat kat hotel...makan minum dia bagi...haaa..laki orang mana tak marah...memang pun sama pegi umrah....tunjuk hebat dengan wang lu...kasi bini orang melekat....hiii muka tak malu nak tunjuk teror jadi pemimpin...

Anonymous said...

Nak putar apa lagi "ustaz"... mana boleh samakan walaupun sedikit ciri-ciri pun kerana boleh membuatkan orang lain salah faham, lebih-lebih lagi orang berstatus "ustaz" ni... ker ustaz ciplak jek

Lepas tu, nak pusing hape lagi biler dah kantoi dengan bini orang PUKUL 2-3 PAGI. LOBBY HOTEL TAKDE KER? Patutnya "ustaz" tahu akibat perbuatan tersebut boleh mendatangkan macam-macam, buat jugak, lepas tu duk salahkan orang lain... malu la, awak tu muslim, pakai nama "ustaz" lagi tu... astaghfirullah al azim

Anonymous said...

Saya sgt menyokong ustaz. Jgn peduli tohmahan org yg tidak mengerti. Kita senasib ustaz. Saya faham situasi ustaz kerana saya pun pernah ditangkap khalwat dengan bini org tahun lepas. Memang best main dgn bini org ni kan ustaz. Dosa pahala kita tolak tepi dulu yg penting mata terbeliak kerana sedap.

Anonymous said...

YOUR ARE AN IDIOT, mujur lalu melintang kau kebas, jangan tunjuk alim disebalik kata kata dan ceramah, perangai lebih syatian dari iblis, manusia bertopengkan binatang.

Anonymous said...

InsyaAllah Ustaz...klu dipihak yg benar ,Allah akan tunjukkan pada yg mengeji,menghina ni balasan yang setimpal....dunia akhir zaman ni penuh dengan fitnah, kaji sebelum mencaci sesuka hati macam orang tiada agama...Nauzubillah