Wednesday, September 28, 2011

Inggeris Bukan Penjajah???

Bila pemimpin umno kata "Negara kita tak pernah dijajah... Inggeris datang untuk mengurus negeri atas jemputan Sultan..." Apa maknanya?

Maknanya:

1) Semua yang menentang Inggeris adalah pengkhianat. Ini termasuk Guru-guru pondok dan Orang2 Agama serta Tokoh2 tempatan.

2) Hanya 1 kumpulan sahaja bukan pengkhianat iaitu umno kerana meraka tidak menentang tapi berkerjasama dengan Inggeris.

3) Pewaris sah negeri ini hanyalah umno sbb Inggeris serah negeri pada mereka...

Akhirnya... mereka sampai pada kesimpulan berikut...

4) Jika yang menentang Inggeris adalah pengkhianat dan dihukum, maka yang menentang umno juga adalah pengkhianat dan perlu dihukum...

Ulasan: Demi kepentingan... umno sanggup:

1) Tukar fakta sejarah dan menipu rakyat terutama generasi akan datang.

2) Khianati pejuang agama dan bangsa yang telah mengorbankan harta jiwa raga mereka menentang penjajah (Tok Janggut, Mat Kilau dan ramai lagi, malah Dato Maharajalela yang membunuh Birch di Pasir Salak juga kini dianggap pengkhianat...)

3) Menyanjung komunis hari ini kononnya dah baik tidak macam dulu. (Sehingga ada yang berbaik dgn Parti Komunis China dan ada pula yang nak berbesan dengan pemimpin komunis).

Ingatlah! bangsa yang dihormati adalah bangsa yang menghormati sejarahnya sendiri...

Salam Perjuangan...
drbadrulamin.blogspot.com

3 comments:

Anonymous said...

Saya tidak dapat berterima kasih kepada perkhidmatan pembiayaan lemeridian yang cukup dan membiarkan orang tahu betapa saya bersyukur atas segala bantuan yang anda dan kakitangan pasukan anda telah menyediakan dan saya berharap untuk mengesyorkan rakan dan keluarga sekiranya mereka memerlukan nasihat atau bantuan kewangan @ 1,9% Kadar untuk Pinjaman Perniagaan .Via Hubungi:. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. Teruskan kerja hebat.
Terima kasih, Busarakham.

Teddy said...

Kabar baik!!!

Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Email saya: teddydouble334@yahoo.com

Anonymous said...

Saudara dan saudari yang dikasihi ke dalam Dhamma

Kami ingin memaklumkan kepada semua penganut Buddha di Malaysia tentang Datuk YIP KUM FOOK yang merupakan presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur. Orang Buddha perlu mengikut banyak peraturan sila, tetapi YIP KUM FOOK tidak ada sebarang peraturan sila dalam agama Buddha, ia sangat memalukan kepada orang ramai

Juga, dia memanggil polis untuk mengganggu Sami Buddha di kuil. Menambahkan dia menipu wang Rm20,000.00 Sami Myanmar (Ven. Nandiya) tidak pernah membayar balik, ramai orang tahu mengenainya.

Sebaliknya, Datuk YIP KUM FOOK ini tidak malu dan segan terhadap penganut Buddha atau Buddha, dia berpendapat, dia seorang yang sangat berjaya, juga dia kotor dalam politik MCA.
Terima kasih banyak-banyak dan tolong kongsikan dengan semua
Encik Fong, Kajang
Diterjemahkan oleh Dr. Chew